Hans Caris doet de pup bemiddeling van de EBCN

Vanaf juni 2018 zal de pup bemiddeling gerealiseerd worden door Hans Caris.

Hans is op de hoogte van beschikbare of te verwachten nesten bij die fokkers die de dekkingen overeenkomstig de daarvoor geldende regels hebben aangemeld

Bij belangstelling voor een pup dient u zelf contact op te nemen met de betreffende fokker(s) voor het maken van afspraken. De aanschaf van een pup wordt overeengekomen tussen de fokker en de nieuwe eigenaar van een pup.

De EBCN kent een verenigingsfokreglement. In verband met de opname in het Stamboek voor Rashonden en de afgifte van Stambomen moet de fokker zich ook houden aan het Basisreglement Welzijn en Gezondheid (BWG) van de Raad van Beheer op Kynologisch Gebied in Nederland (RvB). Dit reglement maakt deel uit van het Kynologisch Reglement van de RvB.

De Breton is geen populaire rashond in Nederland, zeker niet in vergelijking met rashonden welke die populariteit wel genieten. Er wordt weinig maar meestal wel heel selectief gefokt. De mogelijkheid bestaat dat u als aspirant koper van een pup enige tijd zult moeten wachten tot er pups beschikbaar komen.

Hans Caris is (op nette uren) telefonisch bereikbaar op 0475-494374 of per e-mail.

Voorjaar 2019

Let op de detail wijzigingen !

Championnat Breton 2019

Josephine Floor, lid

redactie en website
Ketelbraken 9, 5681 GZ  Best

De contributie voor 2015 bedraagt € 27,50.

Over te maken naar de

penningmeester E.B.C.N.

IBAN : NL30RABO0191952427

webby : Nel Barendregt - Frodo & Co

Grote Prijs Jan Coldewey - 2015

Op 16 en 17 oktober vond de Grote Prijs Jan Coldewey plaats in Ossendrecht. Deze wedstrijd wordt eens in de drie jaar georganiseerd door de Continentale Staande Honden Vereniging. Het is een wedstrijd waarbij 5 verschillende disciplines beoordeeld worden en dat gedurende twee dagen.

Deze vijfkamp omvat  de volgende onderdelen:

- een veldwedstrijd (voor het schot) met CACT,

- een apporteerwedstrijd ter drijfjacht met CACT,

- een zweetspoor met CACT,

- een KNJV-proef, en

- een exterieur keuring.

Een hele opgave voor zowel voorjager als hond die voortdurend onder druk staan.

De Breton van Joep Rooijakkers heeft daar een schitterende prestatie neergezet door als tweede te eindigen met 305 punten!

redactie en web

secretariaat